Proč je důležité číst pojistné podmínky

Vloženo: 19.4.2018 | Zobrazeno:25x

Před cestou do zahraničí je dobré si sjednat cestovní pojištění, ovšem málokdo se pak věnuje pojistným podmínkám. V případě pojistné události pak bývají Češi rozčarováni, že nic nedostanou.

Nejčastější chyby

Mnohdy se při řešení pojistných událostí ukáže, že si klient sjednal špatný typ cesty. Obvykle jsou nabízeny 4 druhy cest – turistika, práce, organizovaný sport a riziková cesta. Příkladem chyby je, že si klient sjedná levnější turistickou cestu, ovšem na dovolené provozuje některý adrenalinový sport. Pokud se při něm zraní, není možné z takové pojistky plnit.

Na co se zapomíná

Například na to, že pojištění léčebných výloh je pouze jednou ze součást cestovního pojištění. Pojištění odpovědnosti, zavazadel a další je třeba pojistit navíc. Rozhodně se při sjednání pojištění léčebných výloh nejedná o nějaký balíček, který v sobě má i další pojištění.

Cestovní pojištění by mělo být složeno nejen z léčebných výloh a úrazového pojištění, ale také z pojištění odpovědnosti za škodu, kdybyste způsobili úraz někomu jinému.

Kdy pojišťovny odmítají plnit

Pojišťovny ve všech případech postupují individuálně. Ovšem v zásadě odmítají plnit, nebo poskytují pouze zkrácené plnění v následujících případech:

  • pokud se ukáže, že si klient sjednal jiný druh cesty

  • v rámci pojistných podmínek je nulová tolerance na alkohol

  • výluky se také týkají chronických onemocnění, jako je například cukrovka

  • pokud klient vycestuje do míst, kam Ministerstvo zahraničních věcí nedoporučuje cestovat

  • při odcizení zavazadel, pokud nebyla odcizena z uzamčeného prostoru

  • u pojištění storna, pokud není doložena lékařská zpráva, ve které lékař cestu nedoporučuje

  • u živelní události musí klient prokázat, že jeho přítomnost při odstranění následků je nezbytně nutná a musí se stát v místě bydliště

Rada na závěr

Člověka by neměla odradit délka a složitost pojistných podmínek. Měl by si uvědomit, že je v nich potřeba obsáhnout skutečně hodně věcí. Pokud klient něčemu nerozumí, jsou u všech pojišťoven k dispozici odborníci na zákaznické lince, nebo se lze dotázat přímo na pobočce.

Líbil se vám článek? Sdílejte jej.

  
Zpět

Mohlo by Vás také zajímat:








PROČ
POJIŠTĚNÍ
OD NÁS

  • Porovnáme pojištění od více pojišťoven.
  • Vybereme nejvýhodnější pojištění.
  • Máme zkušenosti a umíme poradit s nastavením pojištění.
pojišťovna AllianzČpp pojišťovna pojišťovna KooperativaČSOB pojišťovna pojišťovna Uniqapojišťovna Slavia Hasičská vzájemná pojišťovnapojišťovna Generali pojišťovna Unionpojišťovna Direct